صافکاری با میله‌های “PDR” پی دی آر

صافکاری با میله‌های “PDR” پی دی آر

صافکاری با میله pdr چگونه انجام می‌شود؟

میله pdr  جزء ابزار تخصصی صافکاری به حساب می‌رود. که صافکار قادر است با بهره‌گیری از آن‌ها فرورفتگی‌های بوجود آمده بر روی بدنه را بدون استفاده از چکش و ضربات مکرر، رفع کند.

میله pdr در صافکاری بدون رنگ استفاده می‌شود و فقط برای ترمیم قطعات فرورفته استفاده می‌شود. میله‌های PDR از جنس فولاد هستند و در پکیج‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.

قسمت سر این میله‌ها زاویه‌دار است و این امکان را به صافکار می‌دهد که با چرخش دست خود فرورفتگی بوجود آمده را ترمیم کند. برای اینکه بتوان از میله‌ PDR استفاده کرد، ابتدا باید قطعاتی همچون چراغ‌ها، تایرها یا سپرها از پیکره اتومبیل جدا شوند تا صافکار بتواند با بهره‌گیری از این میله‎ها به قسمت پشتی بدنه دست پیدا کند.

در پروسه استفاده از میله‌های PDR در صافکاری بدون رنگ، متخصصان این حوزه ابتدا محل فرورفتگی را مشخص می‌کنند، سپس با بهره‌گیری این میله‌ها سعی می‌کنند به پشت فرورفتگی نیرو اعمال کنند تا محل آسیب دیده، ترمیم شود.

بهره‌گیری از میله pdr یک امر تخصصی به حساب می‌رود و بهتر است توسط افراد متخصص و با تجربه استفاده شود؛ زیرا در صورتی که اصول و استانداردهای کار در زمان استفاده از این میله‌ها رعایت نشود، ممکن است فرم و شکل پیکره خودرو آسیب جدی وارد شود.

در زمان استفاده از میله‌های PDR رنگ بدنه خودرو باید کاملا پایدار باشد؛ از همین رو زمانی که بدنه خودرو بتازگی رنگ یا پولیش خورده است، نباید از میله‌های PDR برای اعمال فشار به بدنه استفاده کرد.

همچنین در زمان استفاده از میله‌های PDR در پروسه صافکاری بدون رنگ باید از سرد بودن بدنه خودرو اطمینان حاصل کنیم. در نظر بگیرید همیشه استفاده از میله‌های PDR ممکن است کارساز نباشد و برای رفع فرورفتگی‌های عمیق حتما باید از پروسه چکش زدن مکرر استفاده کرد.

از طرفی بعد از ترمیم قطعات آسیب دیده با میله‌های PDR باید بدنه اتومبیل، بخصوص قسمت آسیب دیده به زیر نور سفید برود تا در صورتی که پستی و بلندی بر روی بدنه اتومبیل وجود دارد، رفع شود؛ زیرا در بسیاری از موارد استفاده از میله‌های PDR در صافکاری خودروها، باعث می‌شود بدنه خودرو دچار تغییر فرم با طول موج کوتاه شود.

صافکاری با میله‌های “PDR” پی دی آر

کارشناسان tecnoroj. با بررسی طیف گسترده‌ای از تعمیرات صورت گرفته با میله‌های PDR این موضوع متوجه شدند که در اغلب موارد بهتر است از متدهای جدید همراه با میله‌های PDR استفاده کرد.

تعمیر تورفتگی بدنه خودرو  (Paintless Dent Repair)  که به  PDR  <پی دی ار > معروف است، یک فرایند نسبتا جدید برای ترمیم و از بین بردن گودی های جزئی، قری های کوچک و آسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل است. این روش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تعمیرات بدنه می شود.

همینطور این روش به عنوان تکنیکی برای صافکاری بدون رنگ هم شناخته می شود. صافکاری بدون رنگ روشی است که در آن با دقت عمل بالای اپراتور از ریزش رنگ بدنه اتومبیل جلوگیری به عمل می آید. تا زمانی که سطح رنگ دست نخورده باشد، می توان با استفاده از PDR پی دی آر طیف گسترده ای از آسیب را تعمیر کرد. از این روش می توان بر روی هر دو صفحه آلومینیومی و فولادی استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی : پارامترهای استاندارد پراید چیست؟ چند نکته مهم

متداول ترین کاربرد عملی برای صافکاری بدون رنگ، ترمیم صدمات ناشی از تگرگ، حفره روی در ها و گلگیر، چین و چروک های جزئی، تورفتگی های بزرگ و آسیب به بدنه است. همچنین با به حداقل رساندن استفاده از بتونه بدنه، می توان از این روش آماده سازی، قسمت آسیب دیده را برای بتونه کاری مهیا کرد.

از جمله عوامل محدود کننده برای صافکاری بدون رنگ موفقیت آمیز، انعطاف پذیری رنگ و میزان کشش و ضخامت فلز آسیب دیده، انحنا یا صاف بودن محل آسیب و شدت ضربه وارد شده هستند. البته در اکثر موارد انجام PDR موفقیت آمیز بوده است. به طور کلی هر چه مقدار تورفتگی کم عمق باشد، احتمال ترمیم بدون رنگ تمیزی تری وجود دارد. به این موضوع توجه داشته باشید صافکاری بدون رنگ برای شکاف ها و چین های بسیار تیز گزینه مناسبی نیست.

استفاده از دستگاه مکش یا همان ساکشن و همچنین بهره‌گیری از روش تغییر دما در زمان صافکاری بدون رنگ، می‌تواند در کیفیت نتیجه نهایی تاثیر بسزایی بگذارد؛ البته به نوعی می‌توان مزیت اصلی استفاده از میله‌های PDR را برخورد نکردن ابزار با رنگ بدنه دانست.

در پروسه استفاده از میله‌های PDR در صافکاری بدون رنگ به هیچ‌وجه سر میله‌ها با رنگ پیکره خودرو برخورد مستقیم ندارند و اعمال فشار به بدنه از لایه‌های زیرین صورت می‌گیرد.

متخصصان ما با در نظر داشتن انواع آسیب‌های وارد شده به بدنه خودروها، برای اولین بار در ایران اقدام به راه‌اندازی مجهزترین و تخصصی‌ترین مرکز صافکاری خودروهای لوکس کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی استفاده از خدمات و سرویس‌های صافکاری tecnoroj، می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت ما تماس حاصل بفرمایید. 

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بستن تبلیغ

آیا برای کسب و کار خود نیاز به سایت دارید؟ دوست داری مشتری مستقیم از گوگل داشته باشی روی دکمه زیر کلیک کن.