صافکاری خودرو چینی x22

مکانیک و صافکاری خودرو های چینی در کرج

صافکاری خودرو چینی x22

خودروی x22 محصول شرکت خودرو سازی چری که مدیران خودرو مونتاژ و عرضه بازار ایران نموده است خودرویی است که از لحاظ ظاهری و عملکرد توانسته است.

در بازار ایران مصرف کنندگان را راضی نگه دارد ورق این خودرو مانند سایر خودروهای تولید چین حالت فنری دارد و صافکاری آن برای کسی که صافکاری اینگونه ورق ها را انجام نداده باشد با مشکل روبه رو می کند.

در صافکاری pdr خودروی x22 باید خیلی مراقب بود که ورق دچار کش آمدگی نشود و در صورتی که x22 دچار کش آمدی در آلیاژ ورق می شود باید حتما صافکاری با دستگاه صورت گیرد در صافکاری pdr ایکس ۲۲ باید از دستگاه بادگیری بی رنگ استفاده شود تا باد حاصل از کش آمدگی در ورق x22 به حداقل برسد.

لازم به ذکر است در صافکاری pdr خودروی x22 نباید به هیچ عنوان از ضربه برای فرم استفاده شود توجه داشته باشید فرم کردن آلیاژ ورق x22 در صافکاری pdr حتما از طریق دستگاه مکش و یا چسپ صورت گیرد تا باد ورق به حداقل برسد نکته مهم دیگر در صافکاری pdr خودرو چینی این است.

صافکاری pdr خودروی x22

که به علت حالت فنری ورق ابتدا خطوط ورق به صورت کامل صافکاری pdr (توسط خط درآر) شود بعد از آن سایر سطوح صافکاری pdr شود برای نمونه در مجموعه خدمات خودرویی تکنوروژ کاپوت x22 صافکاری pdr شده است (میتوانید مراحل انجام کار را در آپارات ببینید)

در این مورد ابتدا خطوط توسط چسپ حرارتی بیرون کشیده می شود و در مرحله بعد از طریق صافکاری با مکش الباقی شطح ورق فرم میشود و در نهایت با میله های pdr چموک کاری می شود در صافکاری pdr خودرو چینی بهترین راه حل برای فرم کردن ورق استفاده از مکنده از روی ورق می یاشد توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از روش ضربه از پشت استفاده نشود.

صافکاری pdr شامل تکنیک هایی می شود موج سطح صافکاری سده را به حداق(زیر ۱۰ درصد) می رساند اما هر صافکاری توانایی رسیدن به ترمیم بالای ۹۰ درصد را ندارد اما درمجموعه تکنوروژ صافکاری زیر ۹۰ درصد ترمیم قابل قبول نیست و در مرحله کنترل کیفیت تایید نخواهد شد.

شاسی کشی x22

در خصوص شاسی کشی x22 در صافکاری pdr لازم به توضیح است که خودروی x22 دارای شاسی بسیار قدرتمندی است و آلیاژ شاسی x22 بسیار محکم است(البته سنگین هم هست که این نقطه ضعف آن است) در هر صورت زمانی که شاسی x22 آسیب می بیند و بخواهیم آن را بی رنگ صاف کنیم نیاز است.

با دوتا سشوار صنعتی از چند زاویه حرارت به شاسی x22 وارد نمایید تا در زمان کشیدن کاری با حداقل ضربه صاف شود در زمانی که شاسی x22 بشدت آسیب دیده است توسیه می شود.

قسمت شاسی تعویض شود چرا که بدلیل ضخامت بالای ورق شاسی x22 صافکردن موج های شاسی (حتی در صورت شکاف) کار بسیار دشوار و تاقت فرسایی است.

و در نهایت برآیند کار آنچنان چنگی بدل نمی زند البته در تصادفات سبک که شاسی x22 در حد جزیی آسیب دیده است با حرارت مغناطیسی و دستگاه صافکاری می توان نتیجه مطلوب را بدست آورد در مجموع صافکاری pdr و شاسی و ورق بدنه x22 کار دشواری است و نیاز به تخصص بالایی دارد.

رنگ کوره ای چه نوع رنگی است؟ | صافکاری و نقاشی ماشین

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا