صافکاری بی رنگ سقف ماشین PDR پی دی ار

صافکاری بی رنگ سقف خودرو(پی دی آر)
رنگ کوره ای چه نوع رنگی است؟ | صافکاری و نقاشی ماشین

برای مشاوره و هماهنگی با شماره تلفن 09125347336 (آقای صلواتی) تماس حاصل فرمایید.

صافکاری بی رنگ سقف ماشین پی دی آر 

سقف خودرو  عریض ترین قطعه بدنه خودرو می باشد که در اکثر خودرو ها به صورت سطح صاف و بدون خط و خطوط است البته در خودرو های سانروف بخشی از این سطح را شیشه سانروف تشکیل می دهد. صافکاری سقف خودرو به دلیل همین عریض بودن ورق کاری است بسیار تخصصی است و برای صافکاری سقف خودرو نیاز به تجربه کافی در انجام کار صافکاری pdr می باشد سقف خودرو ممکن است به دلیل چپ شدن آسیب ببیند یا به دلیل برخورد جسم سخت مثلا افتادن مصالح ساختمانی بر روی سقف خودرو و یا برگشتن کاپوت روی سقف آسیب دیده باشد. برای ترمیم سقف خودرو باید حتما از روش پی دی آر استفاده شود ما در مقاله ای تحت عنوان صافکاری pdr چیست به صورت مفصل در خصوص صافکاری پی دی ار صحبت کردیم در این مقاله در خصوص صافکاری pdr سقف خودرو صحبت خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی » صافکاری در کرج

صافکاری بی رنگ سقف خودرو (پی دی آر)

صافکاری سقف ماشین چگونه انجام می شود ؟

برای صافکاری سقف حدالمقدور نباید از مکنده ها استفاده شود دلیل آن هم این است که سقف خودرو نرم است و ممکن است مکش به جاهای سالم سقف آسیب برساند. صافکار پی دی آر کار حرفه ای برای صاف کردن سقف ابتدا اقدام به جک کاری ستون ها و کلاف می کند(در صورتی ستون آسیب دیده باشد) در مرحله بعد سقف را فرم می کند و بعد از فرمکاری اقدادم به موجگیری و بادگیری ورق با دستگاه می کند.

مقاله پیشنهادی » صافکاری خودروی BMW بی ام وی

مهمترین مرحله صافکاری پی دی ار سقف خودرو چوموک کاری (یا میله زدن) است در این مرحله صافکار حرفه ای لت خود را دور تا دور سقف می چرخاند و اقدام به چوموک کاری می کند تغییر زاوایه لت یکی از مهمترین نکات است چراکه دید سقف خودرو به صورت افقی است و زاویه بیننده ۳۶۰ درجه می باشد.به همین دلیل است کوچکترین ایراد در صافکاری سقف به سرعت خود را نشان می دهد.

صافکاری بی رنگ سقف خودرو (پی دی آر)

آیا برای صافکاری سقف ماشین نمدی سقف باید باز شود؟

این سوالی است که تمام مشتریان از صافکار می پرسند دلیل اهمیت این پرسش مشتریان این است که آنها دوست ندارند که نمدی سقف خودرویشان باز شود اما متاسفانه در اکثر مواقع نمدی سقف باید باز شود و یا حدالمقدور بخشی از نمدی سقف باز شود دلیل آن این است که مکنده هایی که از روی ورق در صافکاری pdr مورد استفاده قرار می گیرد در صافکاری سقف خودرو کارایی ندارند بنابراین صافکار باید به پشت ورق دسترسی داشته باشد و برای این منظور نیاز است تا نمدی سقف باز شود البته در برخی از موارد با میله کاری و بدون باز شدن نمدی صافکاری سقف امکان پذیر است.

قیمت صافکاری بی رنگ سقف ماشین چند است؟

قیمت صافکاری سقف خودرو نسبت به صافکاری سایر قسمت‌ها گران‌تر می‌باشد دلیل گرانتر بودن صافکاری سقف خودرو این است که کاری آن نیاز به تخصص بسیار بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های خودرو می‌باشد همچنین عموماً برای صافکاری سقف خودرو نیاز است که نمدی سقف باز و بسته شود و یا سانروف باز و بسته شود باز و بسته کردن نمدی سقف یک پروسه تخصصی و زمانبر می‌باشد همچنین به دلیل اینکه سقف افقی دارد کوچک‌ترین موج‌ها و ریز موج‌ها را نشان می‌دهد.

بنابراین صافکاری pdr سقف خودرو نیازمند وقت بیشتر و کار بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های خودرو می‌باشد برای نمونه اگر یک در آسیب دیده و یا کاپوت اجرت صافکاری آن حدود ۵ میلیون باشد اگر همین آسیب دیدگی در ناحیه سقف باشد احتمالاً حدود حدود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد اجرت صافکاری افزایش می‌یابد یعنی مبلغ آن حدود ۸ تا ۱۰ میلیون می‌شود.

آیا برای صافکاری بی رنگ سقف نیاز به باز کردن سانروف می باشد؟

یکی از نگرانی‌های مشتریان در صافکاری سقف خودروهای سانروف‌دار این است که آیا سانروف خودرو باز می‌شود یا خیر این نگرانی نیز قابل درک است چرا که باز و بست سانروف اگر اصولی انجام نشود ممکن است باعث نفوذ آب باران در اتاق خودرو شود.

عموماً در صافکاری pdr سقف خودرو صافکار تمایلی به باز کردن سانروف خودرو ندارد چرا که باز و بست سانروف خودرو کاری پیچیده و زمانبری می‌باشد اما در مواردی صافکار مجبور می‌شود برای صاف کردن قسمت‌هایی از سقف سانروف را باز نماید در این صورت صافکار باید تمام قواعد باز و بسته کردن سانروف را رعایت نماید.

مقاله پیشنهادیمزايا ومعايب استفاده از گاز طبيعي CNG

صافکاری سقف خودرو با صافکاری سایر قسمت های بدنه چه تفاوتی دارد:
صافکاری سقف خودرو از مشکل ترین بخش های کار صافکاری است چرا که زمانی برای مثال درب خودرو آسیب می بیند صافکار می تواند درب را از خودرو جدا کند و رو میز pdr قرار دهد و با تسلط هرچه بیشتری روی آن تکنیک های pdr را اجرا کند اما در صافکاری pdr سقف خودرو اینگونه نیست و صافکار باید مشقت بیشتری را متحمل شود مخصوصا زمانی که کار صافکاری پی دی آر به وسط سقف می رسد در این حالت تسلط نسبت به ورق سقف به حداقل می رسد.

صافکاری سقف ماشین با دستگاه

مهمترین تفاوت صافکاری سقف خودرو در یکپارچه بودن ورق سقف است برای مثال شما یک گلگیر جلو ۲۰۶ را در نظر داشته،گلگیر ۲۰۶ دارای ۲ خط هلالی سرتاسری می باشد این خط های هلالی از حرکت موج به سمت بالا یا پایین هلال جلوگیری می کنن، این خطوط مانند یک خط آهنی از حرکت موج در سطح ورق جلوگیری می کنند اما در صافکاری pdr سقف به دلیل یکپازچه بودن ورق موج ها در سطح سقف حرکت می کنند برای مثال یک فرورفتگی در جلوی سقف را تصور کنیر این فرو رفتگی اگر درست صافکاری نشود ممکن است آثار آن تا وسط سقف برسد.

صافکاری بی رنگ سقف خودرو (پی دی آر)

پارتیشن بندی یا خانه بندی سقف در صافکاری pdr ؟

پارتیشن بندی یا خانه بندی سقف خودرو در صافکاری پی دی آر با چسپ کاغذی یا ماژیک وایتبرد در ابعادی حدود ۱۵ در ۱۵ سانت(بستگی به نوع آسیب دیدگی دارد) پارتیشن بندی می شود این پارتیشن بندی سقف خودرو در صافکاری pdr به صافکار کمک می کند تا موج هر خانه به خانه بعدی منتقل نشود.

مقاله پیشنهادی : مزایا خودرو‌های دیفرانسیل عقب

بهترین صافکار سقف ماشین در کرج ؟
بهترین صافکار سقف خودرو باید خصوصیات زیر داشته باشد:
۱‌. بهترین صافکار سقف خودرو باید تجربه کافی و شناخت کافی از ورق سقف خودرو را داشته باشد
۲. بهترین صافکار سقف خودرو باید در میله کاری(چوموک کاری) استاد باشد و از ضربه مسقیم چکش به سقف خودداری کند
۳. بهترین صافکار سقف خودرو باید به پارتیشن بندی در زمان صافکاری pdr مسلط باشد
۴. بهترین صافکار سقف خودرو باید نحوه استفاده از دستگاه بادگیری بی رنگ در سطح ورق سقف را بداند.

امیدواریم خواندن این مقاله به علم شما در خصوص صافکاری سقف خودرو افزوده باشد ما در مجموعه بزرگ تکنوروژ با پیشرفته ترین ابزار و تکتیک های صافکاری pdr اقدام به صافکاری سقف خودرو می کنیم در مجموعه ما حتی سقف خودرو های چپی نیز بدون رنگ صافکاری می شود صاف کردن سقف خودروی چپی واقعا یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارهای صافکاری می باشد چرا که بجز سقف ستون ها و کلاف نیز آسیب دیده است و کار صافکاری را دوچندان دشوار می کنند اما به لطف خدا ما در مجموعه تکنوروژ به بهترین وجه ممکن سقف خودروهای چپی رانیز بدون رنگ صاف می کنیم.

مقاله پیشنهادی » صافکاری در کرج

رنگ کوره ای چه نوع رنگی است؟ | صافکاری و نقاشی ماشین

برای مشاوره و هماهنگی با شماره تلفن 09125347336 (آقای صلواتی) تماس حاصل فرمایید.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
4.4/5 - (8 امتیاز)
از طريق
صلواتی
منبع
سایت تکنوروژ

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. عالی بود دستتون درد نکنه نکات کلیدی رو اشاره کرده بودین
    لطفا اگر مقدور هست کلیپ های آموزشی صافکاری pdr سقف خودرو رو بذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا