انواع آسیب دیدگی شاسی خودرو تکنوروژ کرج

انواع آسیب دیدگی شاسی خودرو تکنوروژ کرج

شاسی خودرو اسکلت اصلی خودرو می باشد که تمام اجزای بدنه و موتور بر روی آن قرار می گیرد زمانی که یک خودرو تصادف شدید داشته باشد این اسکلت و چهار چوب به اصلاح فرم شاسی بهم می ریزد زمانی که فرم این اسکلت دچار آسیب شود تمام قطعاتی که بر روی آن سوار هستند دچار مشکل می شوند.

مقاله پیشنهادی » ارتباط نوع صدای ترمز و نوع عیب آن

چرا شاسی کشی دقیق خودرو بسیار اهمیت دارد:

اگر شاسی کشی به صورت صحیح انجام نشود می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به ایجاد تصادف دیگری شود زمانی که شاسی خودرو از قسمت جلو دچار آسیب می شود شاسی کشی دقیق خودرو بسیار اهمیت دارد چرا که موتور خودرو از طریق رام زیر موتور به شاسی متصل می شود و به همین ترتیب سیستم تعلیق و جلوبندی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و در برخی از موارد باعث لاستیک سابی و یا کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود.


که این خود موجب افزایش استهلاک خودرو و همچنین موجب افزایش خطر تصادف بعدی می شود لذا برای انجام شاسی کشی خودرو نیاز به تجربه بالا و دقت بسیار بالای می باشد.

مقاله پیشنهادی : صافکاری بدون رنگ

انواع آسیب دیدگی شاسی خودرو

انواع آسیب دیدگی شاسی خودرو:

۱. له شدگی شاسی خودرو: در موارد که خودرو به صورت مستقیم به یک جسم سخت برخورد می کند و با جسم سختی به خودرو برخورد می کند شاسی دچار له شدکی می شود در اینگونه موارد عملا ترمیم شاسی امکان پذیر نیست و باید تعویض شود البته در نظر داشته باشیم که له شدگی با چروک در سطح شاسی متفاوت است.

۲. خم شدن شاسی خودرو: خم شدن شاسی بیشتر درمواردی که خودرو از بغل دچار آسیب شده باشد ایجار می شود نکته بسیار مهم در خم شدن شاسی این است که صافکار باید بداند تا چه حد خم شدگی در شاسی خودرو را ترمیم کند اگر مقدار کشیدن ناحیه خم شدگی بیشتر یا کمتر از حد مجاز باشد همچنان شاسی خودرو دچار اشکال است، بدین منظور صافکار شاسی کش حرفه ای باید تکنیک هایی را برای اطمینان از صحت شاسی کشی اجرا کند اول اینکه اندازه های ضربدری را اجرا کند و دوم از تراز لیزری برا اطمینان از درست بودن شاسی خودرو استفاده کند(استفاده از تراز لیزری بسیار مهم است) ما در مقاله دیگری به صورت مبسوط راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

۳. پیچیدن شاسی خودرو: زمانی که شاسی خودرو از چند جهت تحت فشار شدید قرار بگیر شاسی به اصطلاح دچار پیچ خوردگی شاسی می شود ترمیم شاسی پیچ خورده نیاز به تجربه بالایی در شاسی کشی دارد و باید از چند جهت همزمان کشیده شود در برخی از موارد به چند عدد تیفور و چند عدد جک صافکاری نیاز است تا یک پیچ خوردگی شاسی رفع شود.

مجموعه خدمات خودرویی تکنوروژ کرج تهران متخصص در ترمیم شاسی خودرو می باشد در مجموعه ما از مدرن ترین ابزار شاسی کشی استفاده می شود و واحد کنترل کیفیت تکنوروژ با نظارت بر درستی شاسی کشی تمام استانداردهای ترمیم شاسی خودرو را رعایت می کند. 

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام در خصوص شاسی خودرو های چینی نکته ای رو خدمتتون عرض کنم شاسی خودرو های چینی چهار چوب خیلی محکمی دارند در حد ماشینهای آلمانی و ژاپنی اما مشکلی که دارند و شما هم بهش اشاره نکردین اینه که شاسی خودرو های چینی بیشترشون پالونی و تقویتی گلگیر جلوی ضعیفی دارند همین ضعیف بودن پالونی(سینی شاسی در خودروهای ایرانی) باعث میشه زمانی که ضربه از تنه شاسی اصلی رد میشه و آسیب به سینی پشت داشپورد ستون و کلاف ستون می رسونه این نکته رو گفتم که در این خودرو ها نحوه آسیب دیدگی شاسی و نحوه صافکاریش تفاوت داره و منتظر بودم در موردش صحبت بکنید

  2. مفید بود اما پیچ خوردگی در شاسی یکی از سخت ترین کارهای شاسی کشیه واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا