صافکاری بی ام وی BMW در کرج

صافکاری خودروی BMW بی ام وی

صافکاری خودروی BMW بی ام وی

امروز قصد داریم در مورد صافکاری بی ام وی BMW در کرج با یک دیگر صحبت کنیم. این خودرو تولید خودروسازی آلمانی است که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به‌شمار می‌آید. این خودرو به راحتی در رانندگی معروف است و ساختار شاسی و بدنه آن بسیار محکم می باشد و از لحاظ طداحی شاسی و تقویتی های بدنه و ستون با سایر خودرو ها تفاوت هایی دارد ما در این مقاله درمورد ساختار شاسی و بدنه خودروی بی ام وی BMW صحبت می کنیم و همچنین در مورد صافکاری pdr و شاسی کشی این خودرو توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ساختار شاسی خودرو Bmw بی ام دبلیو

ساختار شاسی خودروهای BMW به صورت یکپارچه می باشد و ساختار سری های خودروی bmw با هم متفاوت هستند مثلا سری M دارای شاسی های بسیار محکم (بیشتر از لحاظ آلیاژ) هستند و برای شاسی کشی حتما نیاز به دستگاه شاسی کش قدرتمندی می باشد.لازم به ذکر است بخشی از ساختار خورد bmw سری m و x از آلیاژ آلومینیم جامد می باشد که از استحکام بالایی برخوردار است اما متاسفانه در زمان تصادف بجای خم شدن می شکند و ترمیم آن امکان پذیر نیست و باید آن بخش از شاسی کامل تعویض شود.

برای مثال BMW x4 ایکس ۴ قسمت سینی پشت داشپورد، پالانی گلگیر جلو و پالانی گلگیر عقب تا ستون وسط از آلیاژ آلومینیم است این آلیاژ بسیار محکم است و در زمان صافکاری باید دقت داشت که زیاد از حد کشیده نشود چون خیلی از خاصیت های فلز در این آلیاژ وجود ندارد.

by accident bmw

صافکاری pdr درب BMW بی ام وی

درب خودروی های BMW عموما دارای دوبل های تقویتی عریضی پشت درب می باشند درصورتی ضربه وارد شده به درب خودرو شدید باشد صافکار ناچار به برش دوبل می باشد در مواردی نقطه آسیب دیده پشت دوبل نباشد حتی نیازی به باز کردن روکش در نیست و می توان بدون باز کردن روکش درب اقدام چوموک کاری کرد برای مثال درب های bmw x6 ایکس ۶ داری دوبل پهن تری هستند چون خط روی ورق درب بالاتر قرار گرفته است برای محافظت بیشتر از درب دوبل پهن تری انتخاب شده است البته خاصیت این دوبل ها این است که در زمان آسیب ورق را به حداقل می رساند اما کار صافکاری آن را دشوار می کند.

مقاله پیشنهادی » بررسی معنای صافکاری pdr 

صافکاری pdr گلگیر عقب BMW بی ام دبلیو

صافکاری گلگیر عقب BMW یکی از دشوار ترین قسمت های این خودرو می باشد دلیل آن هم این است که دسترسی به پشت قسمت آسیب دیده بسیار محدود است به همین دلیل برخی از صافکارها از زیر شگلیر عقب اقدام به برش دوبل می کنند که ما این روش را پیشنهاد نمی کنیم بهتر اشت چراغ عقب خودرو باز شور و میله از آنجا به پشت ورق برسد(البته فاصله پالانای با ورق کم است و ممکن است کمی آزار دهنده باشد) به هر حال صافکاری pdr گلگیر عقب bmw نیاز به حوصله، صرف وقت، دقت و تجربه می باشد.

صافکاری خودروی BMW بی ام وی

صافکاری pdr کاپوت BMW بی ام وی

کاپوت یا درب موتور خودروهای BMW یا از جنس فلز می باشد یا آلیاژ آلومینیوم که ستگی به کلاس خودرو دارد در صورتی که ورق کاپوت آلومینیومی باشد صافکار آنچنان قدرت مانوری برای صافکاری ندارد چون ورق آلومنیومی بسیار نرم است و در صورتی که ورق کش آمده باشد کار صافکاری آن چنگی به دل نمی زند اما در صورتی که ورق خودرو آهنی باشد قدرت مانور صافکار بر روی ورق بسیار زیاد می شود.صافکاری پی دی آر درب موتور BMW بستگی به جایی دارد که کاپوت آسیب دیده است. 

مقاله پیشنهادی » ترمیم و باسازی خودروی تصادفی در کمتر از 30 روز

در صورتی که جلوی کاپوت آسیب دیده باشد کار صافکار دشوار است و گاهی مبور به باز کردن پرچ های دوب می شود اما در مواردی که قسمت میانی کاپوت آسیب می بیند معمولا طراحی دوبل کاپوت BMW به گونه است که دسترسی صافکار را به پشت ورق آسانتر می کند.

به طور کلی صافکاری pdr خودروی BMW هر چند حساس است و نیاز به دقت بالایی دارد اما آلیاژ ورق خودروهای BMW به گونه است که صافکاری آن به اصلاح خوش دست و صافکار را اذیت نمی کند بر خلاف عمده خودروهای چینی (علی الخصوص خودروی جک) که ورق نرم و نازکی دارند خودروی آلمانی BMW ورق نسبتا خشک و خوش دستی دارند اما وجود دوبل های متعدد کارف صافکاری آن را دشوار کرده است.

ما در مجموعه بزرگ خدمات خودروی تکنوروژ به صورت تخصصی تمام خدمات مربوط به صافکاری و نقاشی خودرو های BMW را مطابق با استانداردهای کنترل کیفیت ترمیم خودرو انجام می دهیم مجموعه تکنوروژ مجهز به سالن pdr با پیشرفته ترین ابزار صافکاری، شاسی کشی با دقیقترین ابزار شاسی کشی(جوش co2 ،پرچ فابریک و تراز لیزی و …) و اتاق رنگ کوره ایتالیایی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

مقاله پیشنهادی : مکانیک خودرو / تاریخ تولید باتری

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا