صافکاری با دستگاه در کرج

من در این مقاله میخواهم توضیح دهم که صافکاری با دستگاه چیست و دستگاه های مورد استفاده در صافکاری چه دستگاه هایی است همچنین به این نکته اشاره کنم که دستگاه در بهتر انجام شدن کار صافکاری pdr کمک می کند اما در نهایت کار را دستان هنرمند صافکار انجام می دهد.

صافکاری با دستگاه چیست؟

زمانی که این جمله( صافکاری با دستگاه) را سر در یک مغازه می می بینیم برایمان سوال می شود که دستگاه صافکاری با دستگاه مورد نظر چگونه عمل می کند و چه ویژگی هایی دارد. برخلاف تصور عموم دستگاه های مورد استفاده در صافکاری آنچنان هم پیچیده نیستند برای مثال دستگاه هات باکس(hot box) همانگونه از اسمش پیداست کارکرد حرارتی دارد این دستگاه یک نازل دارد که یک حلقه حرارتی را در ناحیه قوری ایجاد می کند و با استفاده از خاصیت انبساط و انقباض فلز به صاف شدن محل فرو رفتگی کمک می کند.
در کل صافکاری با دستگاه قسمت کوچکی از متد صافکاری پی دی آر است که به بهتر انجام شدن کار کمک می کند

مقاله پیشنهادی : بررسی معنای صافکاری pdr

صافکاری با دستگاه چه نقشی در صافکاری پی دی آر pdr دارد
همانگونه که در مقاله قبلی در مورد صافکاری پی دی آر توضیح کامل و مبسوط داده ام در این قسمت می خواهم توضیح دهم که دستگاه چه نقشی در صافکاری pdr دارد در واقع صافکاری پی دی آر به مجموعه روشها اطلاق می شود که موج سطح ورق را به حداقل می رساند دستگاه های مورد استفاده در صافکاری pdrبه شرح زیر می باشد
* دستگاه بادگیری بی رنگ
*دستگاه حرارتی hot box
* مکنده های بادی

دستگاه بادگیری بی رنگ در صافکاری با دستگاه چگونه عمل می کند:
دستگاه بادگیری بی رنگ یکی از مفید ترین دستگاه ها در صافکاری با دستگاه و صافکاری pdr می باشد این دستگاه زمانی مفید است که بعد صافکاری ورق به دلیل کش آمدگی باد کرده است این دستگاه با ایجاد حرارت نقطه ایی در پشت ورق باعث جمع شدن ورق می شود.این دستگاه پر کاربردترین دستگاه در صافکاری است.

 مقاله پیشنهادی : لیسه گیری چیست؟

دستگاه هات باکس hot box در صافکاری با دستگاه

دستگاه هات باکس همانگونه از اسمش پیداست کارکرد حرارتی دارد این دستگاه یک نازل دارد که یک حلقه حرارتی را در ناحیه قوری ایجاد می کند و با استفاده از خاصیت انبساط و انقباض فلز به صاف شدن محل فرو رفتگی کمک می کند.

مکنده ها در صافکاری pdr

مکنده ها در صافکاری pdr

دستگاه های مکنده در صافکاری pdr عموما بادی هستند این دستگاه با ایجاد خلا هوا در سری دستگاه ورق را از رو فرم می کند (توجه داشته باشید ورق را فرم می کند نه کامل صاف)

صافکاری با دستگاه یا صافکاری با ابزار پیشرفته

به نظر من صافکاری پیشرفته و صافکاری مدرن بیشتر مبتنی بر ابزار پیشرفته هستند تا دستگاه ها، ابزار پیشرفته در صافکاری به صافکار بیشترین کمک را صاف کردن هرچه بهتر ورق آسیب دیده می کنند هر چند استفاده از ابزار از خود ابزار مهم تر است من در مقاله بعدی انواع ابزار کاربردی در صافکاری pdr را به تفصیل شرح خواهم داد.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ممنون مفید بود کاش در مورد هر کدوم از دستگاهها کامل تر توضیح میدادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا