صافکاری با دستگاه لیزری – خدمات صافکاری با لیزر

ارائه دهم. بدون مقدمه عرض کنم که صافکاری با دستگاه لیزر در هیچ کجای ایران و حتی جهان وجود ندارد و تا کنون در تکنولوژی علم  لیزر یا همان فیزیک لیزر که همان الکترودینامیک کوانتومی می باشد، برای حرفه صافکاری دستگاهی طراحی نشده است و تمامی مواردی که در سایت های فارسی زبان نوشته شده است تبلیغات اغوا کننده می باشد.

صافکاری با لیزر
pdr لیزر

در مقاله دیگری تحت عنوان صافکاری با دستگاه تمامی دستگاه های صافکاری pdr  را نام بردم این دستگاه ها شامل دستگاه های بادگیری و مغناطیسی هستند و اساس کار آن ها ایجاد حرارت موضعی در سطح ورق می باشند و هیچ ارتباطی با فیزیک لیزر ندارند.

برای مشاوره و هماهنگی با شماره تلفن 09125347336 (آقای صلواتی) تماس حاصل فرمایید.

با سلام و عرض ادب من مهندس صلواتی مدیر مسئول مجموعه صافکاری و نقاشی روژ خودرو هستم در این مقاله قصد دارم در خصوص صافکاری با دستگاه لیزر توضیحاتی خدمت خوانندگان عزیزی که کنجکاو هستند صافکاری با دستگاه لیزر چیست؟ یا دستگاه صافکاری لیزری چگونه عمل می کند؟

مقاله پیشنهادی » هزینه صافکاری ۱۴۰۲

صافکاری با لیزر وجود ندارد

همانگونه که در مقدمه شرح دادیم صافکاری با لیزر و دستگاه صافکاری لیزری وجود ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی و اغوا کننده می باشند. دستگاه های موجود در بازار جهت صافکاری پی دی آر شامل دستگاه های بادگیری بیرنگ فلز، بادگیری بی رنگ ورق آلومنیوم، دستگاه های مغناطیسی هات باکس، دستگاه های مکنده و سایر دستگاه های صافکاری بارنگ که هیچ ارتباطی با علم فیزیک لیزر ندارند.

برخی از مراکز صافکاری و نقاشی زمانی که مشتریان پرسش می کنند که آیا صافکاری با لیزر انجام می شود بدون تعلل پاسخ مثبت می دهند تا بتوانند مشتری را جذب کنند در حالی وظیفه حرفه ای صافکار این است که شفاف و با زبان ساده نحوه کارکرد دستگاه صافکاری را برای مشتریان توضیح دهد.

صافکاری با دستگاه
صافکاری با لیزر

صافکاری با لیزر یا هنر دست صافکار

هرچند در عصر جدید دستگاه های مختلفی جهت کار صافکاری طراحی شده اما در هیچکدام آن ها لیزر بکار نرفته و صافکاری با لیزر تبلیغی بیش نیست. این نکته که صافکاری  pdr  هنر دست صافکار است را نباید فراموش کنیم. شما اگر بهترین و بروزترین دستگاه صافکاری را در اختیار یک تکنسین که تجربه کافی ندارد بدهید قطعا کار خوبی را به شما تحویل نخواهد داد،

صافکاری آمیخته ای از هنر و فن است بدست آوردن این فن و هنر نیازمند سال‎ها تجربه و مشقت است لذا دستگاه صافکاری تنها به صافکار در بهتر شدن نتیجه کار کمک می کند و درنهایت تجربه و هنر صافکار است که نتیجه را مشخص خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی » صافکاری بی ام وی BMW در کرج

صافکاری با لیزر یا صافکاری با دستگاه هات باکس

بسیاری از صافکارها چون علمی نسبت به دستگاه های صافکاریpdr ندارند فکر می کند دستگاه صافکتری بیرنگ هات باکس توسط اشعه لیزر کار می کند، در حالی که اینگونه نیست دستگاه pdr هات باکس دارای یک سری مکعبی شکل است که در اطراف ناحیه فرو رفتگی با ایجاد پالس الکتریکی و حرارت موجب ایجاد فشار در ناحیه فرو رفته می‎‎شود و با ایجاد انبساط در سطح ورق موجب بالا آمدن ناحیه فرورفته می شود.لازم به ذکر است دستگاه هات باکس تنها برای فرورفتگی های جزیی کاربرد دارد هرچند کاربرد محدودی در بادگیری بیرنگ هم می تواند داشته باشد بنابراین گاهی صافکاری با عدم آگاهی، صافکاری با دستگاه هات باکس را با صافکاری با لیزر اشتباه می گیرد.

صافکاری بیرنگ با لیزر
صافکاری بیرنگ با لیزر

آینده صافکاری با دستگاه لیزر

لیزر دستگاهی است که با نور کار می کند این دستگاه با تقویت نور ساطح شده و از طریق پاشش نور القایی پرتوهای الکترومغناطیسی را به سطح مورد نظر وارد می نماید این تشعشات بیشتر باعث ایجاد تغیرات فیزیکی در ماده می شود این تغییرات در سطح ورق ممکن است به رنگ بدنه آسیب برساند لذا تا کنون در حرفه صافکاری تکنولوژی الکترومغناطیسی لیزر استفاده نشده است اما ممکن است در آینده بتوان از این علم جهت بهتر شدن صافکاری بدنه خودرو استفاده کرد، قطعا چگونگی ان را ما نمیدانیم اما ممکن است صافکاری با دستگاه لیزر در آینده به بهبود صافکاری پی دی آر کمک کند.

پی دی آر با لیزر
پی دی آر با لیزر

صافکاری با لیزر می تواند بدون باز کردن رودری تودری انجام شود؟

بیشتر کسانی که کنجکاو هستند که صافکاری با لیزر چیست این است که  می خواهند بدون باز کردن تودری صافکاری ماشین انجام شود این در حالی است که تاکنون هیچگونه دستگاهی که به صورت لیزری صافکاری ماشین را انجام دهد وجود ندارn

اما در صافکاری پیشرفته pdr روش‎هایی وجود دارد که بدون باز کردن رودری بتوان صافکاری بیرنگ ماشین را انجام داد یکی از این روش‎ها صافکاری پی دی آر با میله است در این روش صافکار با نوک میله بدون باز کردن تودری اقدام به صافکاری pdr ماشین می نماید ناگفته نماند که صاکاری با دستگاه لیزر شاید در آینده بتواند بدون نیاز به دسترسی به پشت ورق و بدون نیاز به شکاف دوبل صافکاری ماشین را انجام دهد.

مقاله پیشنهادی  » صافکاری در کرج

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا