‍ تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک یکی از دغدغه های صاحابان خودرو در کشور ماست، مجموعه تعمیرگاهی تکنوروژ با ۱۰ سال سابقه تعمیرات تخصصی ماشین های ایرانی و خارجی با بیش از ۱۵ نفر از بهترین مهندس ها و استادکار های متخصص در زمینه های ذیل مشغول به فعالیت است:
صافکاری پی دی آر pdr
صافکاری خودرو های تصادفی
شاسی کشی تخصصی با دقیقترین ابزار
نقاشی و رنگ آمیزی کوره ای خودرو در اتاق رنگ ایتالیایی(هم کیفیت با کارخانه)
مکانیکی جلوبندی سازی برق انژکتور،تون آپ، ریمپ و

 با تمرکز بر تعمیر تخصصی گیربکس اتومات با همراهی جمعی از متخصصین این حوزه تاسیس شده است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک  تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک  تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه گیربکس دستی تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر تخصصی تکنوروژ   ارایه کلیه خدمات در حوزه تعمیرات گیربکس اتوماتیک برای انواع خودروهای خارجی از جمله بنز، بی ام و، تویوتا، هیوندا، کیا، مزدا،لکسوس، ماکسیما، نیسان، سوزوکی و کلیه خودروهای داخلی دارای گیربکس اتوماتیک می باشد.


امروزه بیشتر از گذشته شاهد حضور خودروهای با گیربکس اتوماتیک در سطح شهر هستیم و این موضوع نیاز صاحبان خودرو را برای یافتن تعمیرگاهی مجهز با نیروهای متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر از گذشته کرده است. تعمیرگاه برتر از محدود مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتومات در کل کشور است که با گردآوری تیمی دوره دیده، باتجربه و حرفه ای سعی در برطرف کردن تمامی نیازهای رانندگان در زمینه گیربکس اتوماتیک دارد.


مشاوره رایگان و تست گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه برتر به شما این امکان را میدهد که از عیب خودروی خود به درستی مطلع گردیده و با براورد صحیح هزینه تعمیر و در صورت نیاز تعویض قطعه بتوانید انتخاب درست را برای تعمیر خودروی خود داشته باشید.
در تعمیرگاه برتر کیفیت تعمیرات گیربکس اتوماتیک در بالاترین سطح ممکن انجام می‌پذیرد..

خدمات تخصصی مجموعه تکنوروژ

ما در گیربکس برتر مدام در تلاش هستیم که تمام نیاز های مشتریان خود را در مقیاس های کوچک و بزرگ برطرف نماییم، در زیر برخی از خدمات انحصاری گیربکس برتر را ملاحظه نمایید.

  • تست و تعمیر تورک کانورتور (توربین)
  • تعمیر بلوک هیدرولیک (ساعت) و شیربرقی
  • تعویض روغن گیربکس های اتومات با دستگاه پیشرفته

تعمیرات گیربکس اتوماتیک

گیربکس خودرو که به آن جعبه دنده نیز گفته می‌ شود در انتقال قدرت موتور نقش دارد. در کل خودرو بدون جعبه دنده نمی ‌تواند حرکت کند. امروزه اکثر خودروهای تولیدی به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. این قطعه اتوماتیک وظایف خود را به صورت خودکار انجام می ‌دهد. در استفاده از این مدل کافیست که حالت دنده را روی Drive قرار دهید و حرکت کنید.

 نحوه طراحی و ساختار این قطعه به نحوی است که در صورت خراب شدن و از کار افتادن یکی از قطعات تشکیل دهنده آن، بقیه اجزا نیز نمی توانند به درستی کار کنند و عملا جعبه دنده از کار می ‌افتد. در این صورت جهت تعمیر آن باید به مراکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

 با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک در انواع مختلفی ساخته شده اند باید تعمیرگاهی را انتخاب نمایید که در تعمیر هر یک از مدل های آن دانش و مهارت کافی داشته باشد. تعمیرگاه تهران گیربکس یکی از پر کاربرد ترین و بهترین مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران به حساب می ‌آید که دارای کادری مجرب و ماهر در این زمینه است و می‌ توانند در اسرع وقت ایرادات جعبه ‌دنده خودرویتان را رفع کنند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

با توجه به اینکه جعبه دنده خودرو از قطعات مختلفی ساخته شده و کار هر یک بر روی دیگر اجزا نیز تاثیر می گذارد در کنار هم موجب درست حرکت کردن خودرو می ‌شوند. جعبه دنده نیز مهمترین و کاربردی ترین اجزای خودرو است که وظیفه حفظ ایمنی را برای خودرو و سرنشینان آن بر عهده دارد.

 اکثر خودروهای جدید به دنده اتوماتیک مجهز هستند و از این رو دارای گیربکس اتومات می باشند؛ زیرا نسبت به مدل دستی بهتر و اصولی تر کار می کند و از طرفی احتمال خرابی کمتری دارد. تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین با توجه به قطعات به کار رفته در آن و نوع اتصالات در مقایسه با جعبه دنده دستی متفاوت است و باید توسط افراد متخصص و مجرب در این زمینه انجام گیرد. به همین جهت پیدا کردن تعمیرگاه تخصصی یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای تعمیر گیربکس اتومات خودرویتان انجام دهید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

در هنگام دنده عوض کردن خودرو درگیر نمی شود و یا به آن واکنش نمی دهد:

اگر گیربکس خودرو هنگامی رانندگی یا معکوس درگیر نشود نشان از مشکل آن است. ممکن است این ایراد مربوط به مایعات آن باشد. یعنی مایع غلیظ شده و خاصیت محافظتی خود را از دست داده است. در این صورت می توانید با تعویض مایع مشکل را رفع کنید.

 یکی از موارد دیگر ممکن است سیستم رایانه‌ای آن باشد که با مشکل روبرو شده است. با بردن گیربکس نزد یک تعمیرکار و تنظیم مجدد کامپیوتر خودرو می ‌توانید مشکل را برطرف کنید.
اگر این کار نیز مشکل را حل نکرد باید جعبه دنده به صورت تخصصی تعمیر شود.

احساس لرزش در چرخ دنده:

در حالت کلی گیربکس اتوماتیک خودرو در هنگام تعویض دنده به راحتی و به صورت روان کار می ‌کند. در این هنگام هیچ گونه احساس لرزش و لغزشی نخواهید داشت. اگر این مشکل را احساس کردید بهتر است در همان ابتدا به آن توجه کنید زیرا ممکن است با گذشت زمان مشکل ببشتر شود. به این ترتیب باید بلافاصله ماشین را به یک متخصص جعبه دنده اتومات بسپارید تا مشکل را به طور کامل رفع کند.

سر و صدا کردن ماشین در حالت خلاص:

صدا دادن ماشین در حالت خلاص نشان از مشکل گیربکس است. بعضی از صداهایی که از این قطعه شنیده می‌ شود می ‌تواند به دلیل خراب شدن مایع آن باشد. این مایع وظیفه مهمی را در روان کار کردن چرخ دنده و دیگر اجزای جعبه دنده بر عهده دارد. با گذشت مدتی خاصیت خود را از دست می دهد و نمی ‌تواند به درستی اصطکاک را متوقف کند.

بوی سوختگی:

یکی از دلایل رایج بوی سوختگی داغ شدن بیش از حد معمول روغن گیربکس است. همان طور که در بالا هم اشاره شد این روغن نقش مهمی را در صحیح کار کردن این سیستم اتوماتیک بر عهده دارد. هنگام کاهش پیدا کردن روانکاری روغن جعبه دنده، اصطکاک بین قطعات امکان‌ پذیر نخواهد شد و باعث خراب شدن قطعات می ‌شود. تمام این مشکلات موجب خراب شدن کلیه سیستم گیربکس اتوماتیک خواهد شد.

نشت کردن مایع از زیر ماشین:

مایع داخل گیربکس تحت هیچ شرایطی نباید نشت کند زیرا بسیار هزینه بر است. در صورت مشاهده مشکل اینچنینی باید هرچه زودتر این قطعه را به تعمیر کار متخصص این قطعه بسپارید تا به طور کامل آن را سرویس کند.

در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا باید هرچه سریعتر جهت تعمیر خودرویتان اقدام کنید زیرا دچار مشکل شده است.
 با توجه به اینکه تعمیرات گیربکس اتوماتیک امری کاملاً تخصصی است باید در تعمیرگاههای تخصصی انجام بگیرد.

تعویض یا تعمیرگیربکس اتوماتیک

 همیشه در صورت مشاهده مشکل گیربکس سوال پرسیده می شود که آیا آن را تعویض کنیم یا تعمیر؟ در نظر داشته باشید که این قطعه یکی از مهمترین قسمت های خودرویتان است و تعمیر آن می تواند خودرویتان را به شرایط عادی برگرداند.

 با توجه به اینکه تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک در بیشتر موارد پرهزینه و گران قیمت است، در مقایسه با خرید یک مدل جدید ارزانتر می باشد؛ زیرا در تعمیر آن تمامی قطعات و اجزای از کار افتاده و مشکلدار تعویض می ‌شود. اما در تعویض کلی شما باید تمام قطعات سالم و ناسالم آن را تعویض کنید. در صورت تشخیص دادن مشکل این قطعه در مراحل اولیه می توانید با هزینه ای کم آن مشکلات را رفع نمایید.

تعمیر این قطعه باعث کارکرد خودرو در بهترین حالت خواهد شد و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد زیرا بازسازی آن موجب تولید ضایعات کمتری می ‌شود و بدین امر در کاهش استفاده از منابع طبیعی نیز تاثیر گذار است.

 تعمیرات گیربکس اتومات باعث میشود:

  • در هنگام دنده عوض کردن لرزش، تکان و پرشی احساس نخواهید کرد.
  • می توانید کنترل بیشتری بر روی ماشین تان داشته باشید.
  • دیگر جعبه دنده روغن ریزی نخواهد داشت.
  • دنده به آرامی و آسانی تعویض می شود.

یکی دیگر از مزیت های تعمیر گیربکس اتوماتیک در مقایسه با تعویض آن این است که از سلامت تمامی قطعات آن اطمینان دارید. اما اگر آن را تعویض کنید از سلامت اجزای آن اطلاع دقیقی نخواهید داشت و ممکن است پس از مدت کوتاهی دوباره دچار مشکل شود.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

بعضی از قسمت‌های خودرو در صورت داشتن کوچکترین مشکلی باید حتماً تعمیر شوند تا مشکل را بزرگ تر نکنند و به دیگر اجزا نیز آسیبی وارد نکنند. گیربکس اتوماتیک یکی از این قطعات است که متاسفانه اغلب اوقات مشکلات آن را بی اهمیت تلقی می کنند و توجه چندان خاصی به آن نخواهند کرد. اما در نظر داشته باشید که کوچکترین مشکلی در این قطعه می ‌تواند عملکرد خودرو را با مشکل مواجه سازد و مشکلات جدی را به وجود بیاورد، پس باید معتبر ترین مرکز تعمیر گیربکس اتومات را پیدا کنید تا مشکل آن به طور کامل حل شود و تا حد زیادی هزینه ها نیز کاهش پیدا کند.

بیشتر افراد بر اساس توصیه های که اطرافیان به آنها می کنند به تعمیرگاه های نامعتبر مراجعه خواهند کرد و هیچ ضمانتی جهت بهتر شدن جعبه دنده نمی دهند. پس مجبور می شوند بارها به مکان های متعدد مراجعه کنند و هزینه های گزافی را متحول شوند.
 تنها راهی که می تواند مانع از پرداخت هزینه های گزاف و بروز مشکلات متعدد برای گیربکس اتومات خودرو باشد مراجعه به محل هایی است که به صورت تخصصی بر روی آن کار می کنند. در این صورت تمامی مشکلات این قطعه به صورت کامل حل خواهد شد.

 یکی از این مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین ، تهران گیربکس است که سالهاست در این زمینه فعالیت دارد و تمامی خدمات مورد نیاز جهت تعمیر گیربکس خودروهای داخلی و خارجی را بدون کوچکترین ایرادی ارائه می دهد.

انواع گیربکس اتوماتیک

  1. گیربکس اتوماتیک سنتی
  2. گیربکس CVT
  3. گیربکس دو کلاچه DCT
  4. گیربکس های سیاره ای

لیست گیربکس هایی که توسط تهران گیربکس با شرایط ضمانت گارانتی تعمیر می شود:

  • تعمیرگیربکس اسنپ ترونیک step tronic
  • تعمیر گیربکس تیپ ترونیک tip tronic
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک amt
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک دبل کلاچ dest
  • تعمیر گیربکس اتومات at
  • تعمیر گیربکس اس  ترونیک s tronic
  • تعمیر گیربکس  شفت ترونیک shift tronic
  • تعمیر گیربکس سی وی تی cvt
  • تعمیر گیربکس دی اس جی dsg
  • تعمیر گیربکس پی دی کی pdk

نکات مهم در نگهداری از گیربکس های اتوماتیک ماشین

  • بهتر است هر چند وقت یکبار سرویس دوره ای گیربکس خودرویتان را انجام دهید، برای این کار سعی کنید به مراکز تخصصی این حوزه مراجعه نمایید.
  • روغن موتورهای گیربکس اتومات را به صورت مرتب و در زمان خود تعویض کنید زیرا در صورت عدم تعویض به موقع آن مجبور خواهید شد که در کل جعبه دنده را تعویض کنید.
  • در حالت خلاص رانندگی نکنید.
  • در هنگام گاز دادن حالت Drive را انتخاب نکنید.
  • پس از توقف کامل حالت پارک را انتخاب کنید.
  • در حال حرکت گیربکس را تعویض نکنید؛ زیرا تعویض در حال حرکت آن را دچار اصطکاک خواهد کرد.

آیا خودمان می توانیم گیربکس اتوماتیک خودرویمان را تعمیر کنیم؟

با توجه به اینکه گیربکس در عملکرد خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد و یکی از قطعات مهم است، حتماً باید تعمیر آن را به یک تعمیرکار خبره و کاربلد بسپارید زیرا فقط آن است که با توجه به تجربه بالایی که در این زمینه دارد و می ‌تواند نواقص و مشکلات آن را به درستی تشخیص دهد و به خوبی تعمیر نماید. به علاوه تعمیرات گیربکس اتومات ابزارهای تخصصی و کاملی نیاز دارد که فقط تعمیرگاه های تخصصی این حوزه این تجهیزات را دارند.

چرا تعمیر گیربکس در تعمیرگاه تخصصی آن مهم است ؟

با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک دارای پیچیدگی بالایی هستند پس تعمیر آن به دانش و تجربه بالایی نیاز است. در صورت مشاهده کوچک ‌ترین ایرادی در جعبه دنده خودرویتان، آن را به یک متخصص بسپارید که بعدها دوباره خسارات مالی را متحول نشوید.

 در این مدل گیربکس ها  فناوری های خاصی به کار رفته که به دانش خاصی هم برای تعمیر نیاز دارد. اتصالات سیستم های به کار رفته در گیربکس اتومات در هر مدل متفاوت است. افراد خبره و متخصص می ‌داند که سیستم برقی و انواع اتصالات آنها چگونه است و می‌ توانند مشکلات آن را به بهترین شیوه ممکن شناسایی و رفع نمایند.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا