چگونه بفهمیم که آیا خودروی ما به بنزین سوپر احتیاج دارد یا بنزین معمولی؟

چگونه بفهمیم که آیا خودروی ما به بنزین سوپر احتیاج دارد یا بنزین معمولی؟

چگونه بفهمیم که آیا خودروی ما به بنزین سوپر احتیاج دارد یا بنزین معمولی؟

تقریباً در دستورالعمل همه وسایل نقلیه عدد اکتان بهینه برای آن وسیله درج شده است. برخی از خودروهای لوکس یا مسابقه‌ای از هشداری بر روی درب باک استفاده می‌کنند که بر روی آن نوشته شده «فقط از سوخت بدون سرب با کیفیت بالا استفاده کنید».

به عنوان جمع‌بندی بار دیگر تاکید می‌کنیم که با استفاده از سوخت‌های با درجه اکتان بالا در موتوری که برای استفاده از سوخت‌های معمولی طراحی و تنظیم شده هیچ تغییری در میزان قدرت یا کارایی موتور ایجاد نخواهد شد. تفکری هم که درباره تمیز کردن داخل موتور به واسطه استفاده از سوخت‌های با اکتان بالا رایج است، اشتباه است.
از سوی دیگر، استفاده از سوخت‌های با اکتان پایین، در موتوری که برای استفاده از سوخت‌های با اکتان بالا طراحی شده است، ریسک آسیب به موتور را افزایش می‌دهد و به مرور زمان بر کارایی آن تأثیر منفی خواهد داشت.

دفعه بعد که کسی خواست فلسفه عدد اکتان سوخت را برای شما تشریح کند، می‌توانید برای او تأثیر عدد اکتان را به طور کامل شرح دهید، یا اینکه سری تکان بدهید، لبخندی بزنید، پول سوخت را بپردازید و حرکت کنید!

 

مقاله پیشنهاد ی: هم ترازی چرخ ماشین چیست؟


مجموعه تعمیرگاهی تکنو روژت تهران مجموعه تعمیرگاهی تکنوروژ کرج
صافکاری بی رنگ PDR MTC نقاشی خودرو لمس جادویی شاسی کشی سپر سازی مکانیکی جلوبندی سازی برق خودرو تون آپ تعمیر ای سی یو ایسیو ECU باتری سازی

در صورت تصادف و یا خراب شدن خودروی تان عکس و یا توضیحات خودرو خود را برای ما ارسال کنید. ما به شما مشاوره و قیمت صافکاری یا تعمییر خودرو شما را بصورت رایگان برآورد میکنیم.
در صورتی که خودروی شما تصادف شدید داشته است / آن را با قیمت نازل به دلال های نفروشید ما به صورت قراردادی در کمترین زمان ممکن ماشین سالم و باز سازی شده را تحویل شما میدهیم.
(دیگر نیاز نیست با صافکاری و نقاشی سرو کله برزنید و وقت خود را صرف خرید قطعه کنید./

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا