فیلتر هوای موتور ماشین چند بار باید تعویض شود

فیلتر هوای موتور ماشین چند بار باید تعویض شود
 

فیلتر هوای موتور خودرو  اگر کثیف یا خراب شده باشد یا بسته به شرایط رانندگی هر 32000 تا 40000 کلیومتر باید تعویض شود یا این که اگر اغلب در جاده های آسفالت رانندگی می کنید، فیلتر هوا را بیشتر می بایست تعویض کنید.

فیلتر هوا نیز باید هر 3 تا 4 سال بدون در نظر گرفتن مسافت طی شده تعویض شود، زیرا با افزایش طول عمر فیلتر هوای ماشین شکننده می شود و ممکن است پاره شود. اگر شک دارید، از تعمیرگاه خود بخواهید تا در سرویس تعویض روغن بعدی، وضعیت فیلتر هوا را بررسی کند. دیدن کثیف بودن آن آسان است.

( مجموعه تعمیر گاهی تکنو روژ با ۱۰ سال سابقه تعمیرات تخصصی ماشین های ایرانی و خارجی با بیش از ۱۵ نفر از بهترین مهندس ها و استادکار های متخصص در زمینه های ذیل مشغول به فعالیت است:
صافکاری پی دی آر pdr
صافکاری خودرو های تصادفی
شاسی کشی تخصصی با دقیقترین ابزار
نقاشی و رنگ آمیزی کوره ای خودرو در اتاق رنگ ایتالیایی(هم کیفیت با کارخانه)
مکانیکی جلوبندی سازی برق انژکتور،تون آپ، ریمپ و ….

اقای صلواتی ⁦+۹۸۹۱۲۵۳۴۷۳۳۶⁩ )

فیلتر هوای موتور در خودرو
 

هوایی که وارد موتور ماشین شما می شود از فیلتر هوا عبور می کند. یکی از وظایف فیلتر هوای موتور شما جلوگیری از وارد شدن شن و ماسه و سایر زباله ها به موتور خودرو شما می باشد.

و به دوام بیشتر موتور ماشین شما کمک می کند. فیلتر هوا در داخل جعبه مخصوص فیلتر هوا ماشین شما نصب می شود. همچنین از موادی شبیه کاغذ چین دار ساخته شده است. هوا از پایین به بالا جریان دارد، بنابراین خاک و اجسام بزرگتر در جعبه زیر فیلتر محبوس می شوند.

وقتی فیلتر هوای موتور ماشین کثیف می شود چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که فیلتر هوا خودروی کثیف می شود و به تدریج مسدود می شود، جریان هوا به داخل موتور را محدود می کند. این به موتور شما فشار وارد می کند. به دلیل افزایش خلاء، برخی از ذرات کثیفی می توانند از فیلتر مکیده شده و پیستون موتور و دیواره سیلندر را خراش دهند.

به همین دلیل، موتور با فیلتر هوای بسیار کثیف ممکن است روغن بیشتری مصرف کند. داشتن یک فیلتر هوای تمیز در صورت داشتن موتور توربوشارژ از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا زمانی که توربو در حالت بوست کامل است به هوای بسیار بیشتری نیاز دارد.

 

از علائم فیلتر هوای کثیف می توان به کمبود نیرو در شتاب گیری سخت و در دورهای بالاتر اشاره کرد، اگرچه به راحتی قابل مشاهده نیست. ممکن است مسافت پیموده شده بنزین کمی کاهش یابد. در موارد شدید، چراغ هشدار «Check Engine» ممکن است روی داشبورد روشن شود.

فیلتر هوا در طول تعویض منظم روغن شما بررسی می شود. مکانیک شما می تواند وضعیت آن را بررسی کند و به شما اطلاع دهد که آیا نیاز به تعویض دارد.

فیلتر هوای موتور در خودروفیلتر سمت راست بعد از 38000 کیلومتر کثیف شده است.

اگر فیلتر تمیز به نظر می رسد، آن را تعویض نکنید. اما اگر خیلی کثیف بنظر می رسد، آن را می بایست عوض کنید.

برخی از مکانیک ها وضعیت فیلتر هوا خودرو را با نگاه کردن از طریق آن به منبع نور آزمایش می کنند. اگر نوری از فیلتر قابل مشاهده نیست، باید آن را تعویض کنید.

برای مثال این دو فیلتر هوا را در عکس مقایسه کنید. فیلتر سمت راست یک سال پیش تغییر کرده است، اما صاحب این هوندا بیش از 38000 کیلومتر در سال رانندگی می کند. و در نتیجه باید آن را تعویض کنند.

 

اگر خودتان فیلتر هوا را عوض می کنید، مطمئن شوید که به درستی جا می شود و پس از اتمام کار جعبه هوا محکم بسته شده است. اگر جعبه فیلتر هوا به درستی بسته نشده باشد، ممکن است چراغ Check Engine روشن شود. هر زمان که فیلتر هوا تعویض می شود، بهتر است هر گونه زباله ای که ممکن است در داخل جعبه فیلتر هوا جمع شده است را تمیز کنید.

آیا فیلترهای هوای قابل شستشو بهتر هستند؟ اگر فیلتر باکیفیت باشد و به درستی نصب شود و مرتب تمیز شود، کار می کند. با این حال مشکلات مربوط به فیلترهای قابل شستشو یا نصب آنها را دیده ایم. مواردی را نیز می دانیم که داشتن فیلتر هوای قابل شستشو باعث ایجاد برخی مشکلات در پوشش گارانتی شده است. با توجه به این موضوع، توصیه می‌کنیم قبل از انجام تحقیقات، فیلتر OEM و سخت‌افزار اصلی را در صورت نصب فیلتر قابل شستشو نگه دارید. فیلتر هوا قطعه گران قیمتی نیست، اما کار بسیار مهمی برای محافظت از موتور انجام می دهد. ما ترجیح می دهیم از فیلترهای هوای OEM استفاده کنیم.

آیا هنگام تعویض فیلتر هوای موتور باید فیلتر کابین (گرده) تعویض شود؟ لازم نیست، اما اگر فیلتر هوای موتور کثیف باشد، احتمالاً فیلتر کابین نیز همان وضعیت را دارد.

رنگ کوره ای چه نوع رنگی است؟ | صافکاری و نقاشی ماشین

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا