تاثیر هوای سرد بر عملکرد باتری خودرو

باتری ماشین در هوای سرد

دما نقش مهمی در عملکرد باتری شما دارد در داخل باتری اسید سرب معمولی ، صفحات سرب در مایع الکترولیت وجود دارد که یک واکنش الکترو شیمیایی برای ایجاد بار در پایانه های باتری ایجاد می کند.

گرما این فعالیت شیمیایی را تسریع می کند اما باعث فرسایش خوردگی داخلی با سلول ها می شود که به نوبه خود باعث کاهش عمر باتری شما می شود.

این امر به ویژه در مورد باتری هایی که به طور مکرر به دمای داخلی بالا می رسند صادق است ، و به محض اینکه در اثر حرارت گرما آسیب دیده، نمی توان باتری را بازیابی کرد.

اما درست همانطور که گرما واکنش های شیمیایی را تسریع می کند ، سرما آنها را کند می کند. به همین دلیل ممکن است احساس کنید که باتری شما در زمستان ضعیف و یا خراب شده است .

در دماهای سردتر ، از توانایی باتری برای تأمین انرژی کافی برای استارت و راه انداختن وسیله نقلیه کاسته می شود. باتری های خودرو در CCA (آمپراژ سرد-کرانکینگ) رتبه بندی شده اند. این مقدار جریان است که یک باتری می تواند به مدت 30 ثانیه در -18 درجه سانتیگراد تحویل دهد .

باتری با اسید سرب کاملاً شارژ می تواند تا 50 درجه سانتیگراد نیز خراب نشود ، اما اگر باتری شارژ کمی داشته باشد می تواند در دمای -1 درجه سانتیگراد منجمد شود. هنگامی که آب در یک باتری منجمد می شود منبسط می شود و می تواند آسیب جبران ناپذیری به سلول ها وارد کند.

 بنابراین در فصل زمستان سعی کنید تا خودرو به مقدار بیشتر روشن باشد و دینام شما نیز خراب نباشد و باتری را در حالت فول شارژ نگه دارد.

 همچنین باتری هایی که از زمان نصبشان مدت زیادی گذشته باشد و به اصطلاح ضعیف شده باشند در فصل زمستان کارایی خود را به طور قابل توجه از دست می دهند. بنابراین اگر با چنین وضعیتی روبرو هستید حتما قبل از فصل سرما باتری خود را تعویض نمایید.

هوای سرد همه چیز را کند می کند، به خصوص واکنش شیمیایی که در باتری ماشین شما اتفاق می افتد. در واقع، در دمای 32 درجه فارنهایت، باتری خودرو حدود 35 درصد از قدرت خود را از دست می دهد. و در دمای 0 درجه فارنهایت، تا 60٪ از قدرت خود را از دست می دهد – اما موتور شما تقریباً دو برابر قدرت بیشتری برای راه اندازی نیاز دارد

کنید با سرعت پایین شارژ مجدد به دلیل سرما، ضروری است دینام شما زمان کافی برای شارژ کامل باتری در حین رانندگی داشته باشد. بنابراین، به رانندگی منظم خودرو در ماه های زمستان و مسافت های طولانی تر کمک می کند
رنگ کوره ای چه نوع رنگی است؟ | صافکاری و نقاشی ماشین

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
امتیاز دهی به مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا