صافکاری با دستگاه مکش در تکنوروژ کرج | تهران

صافکاری با دستگاه مکش

اگر وسیله نقلیه شما  در اثر یک سانحه دچار فرورفتگی شده باشد، خواه جای مالیدگی به درب پارکینگ باشد یا فرورفتگی ناشی از تصادف، احتمال زیادی وجود دارد که بتوان آن را با متد های پی دی آر PDR تعمیر کرد. اکثر فرورفتگی‌های جزئی را می‌توان توسط کارشناسان صافکاری پی دی آر تعمیر کرد به شرطی که رنگ بشدت آسیب ندیده  باشد، وهمچین این فرورفتگی ماهیت خیلی پیچیده‌ای نداشته باشد.

به عبارتی ورق بشدت کش نیامده باشد. دستگاه مکش و به طور کلی مکنده ها در صافکاری به صافکار کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن و کمترین آسیب به ورق فلز را به حالت اولیه برگرداند. در مقاله ای تحت عنوان صافکاری با دستگاه به صورت مختصر به دستگاهای مورد استفاده در صافکاری pdr اشاره کردیم در اینجا می خواهیم به صورت مبسوط و کامل در مورد دستگاه مکش در صافکاری صحبت کنیم.

صافکاری با دستگاه مکش

لازم به ذکر است  تصوری که عموم مردم از دستگاه مکش دارند این است که دستگاه مکنده روی محل آسیب دیده ورق قرار می گیرد و آن را صاف می کند ام در واقع کاری که مکنده ها انجام می دهند ورق را فرم می کند برای مثال فرض کنید یه تورفتگی اندازه یه توپ بیسبال روی ورق وجود دارد در این صورت صافکار با دستگاه مکش ورق را می کشد و توو رفتگی را بالا می آورد اما دور تا دور توو رفتگی دچار شکست و رگه رگه می شود در این مرحله صافکار  با سایر ابزار صافکاری pdr و روشهای خاص فلز را صاف می کند بنابراین مکنده ها بخش کوچکی از کار صافکاری انجام می دهند.

دستگاه مکش چیست؟ 

دستگاه مکش شامل دستگاهای بادی و چسپی مکنده می باشند که ورق فلزی را حدالمقدور به حالت اولیه باز می گردانند در این روش بدون استفاده از گرما، ضربه زدن، و برش بدنه ورق فرم دهی می شود این روش نیاز به تخصص و تجربه در صافکاری با مکش می باشد چرا که عدم استفاده درست از این روش باعث آسیب به ورق یا ایجاد کش امدگی در ورق می شود. دستگاه مکش باعث می شود تا با کمترین آسیب به سطح رنگ خودرو صافکاری پی دی آر ماشین را انجام داد.

انواع دستگاه مکش در صافکاری پی دی ار pdr

دستگاه مکش بادی pdr

این دستگاه دارای سه قسمت است قسمت اول سیستم بادی دستگاه می باشد که بصورت تغذیه از یک پمپ باد برای مکش بهره می برد یا بصورت دستی پمپاژ هوا صورت می گیرد(عمدتا دستگاه های خارجی به صورت دستی می باشند و کارکرد بهتری هم دارند) قسمت دوم تنه دستگاه و ضربه زن آن است که در زمان مکش به کشیدن ورق کمک می کند و قسمت سوم آن هم نازل دستگاه می باشد نازل دستگاه پلاستیکی است و با خلعی که پمپاژ هوار در فضای نازل ایجاد می کند به ورق می چسپد.

چسپونک های چسپی pdr

چسپونک ها قطعه های پلاستیکی با قطر حدود ۵ میل تا پنج سانت هستند و یا به صورت خطی(قطاری) در عرض ۲ تا ۴ سانت که با چسپ حرارتی بر روی ورق چسپیده می شوند این چسپونک ها در قسمت فوقانی به ضربه زن متصل میشوند و توورفتگی را بیرون می کشند

تگرگ کش pdr
این دستگاه دارای دوپایه و یک دسته اهرمی برای بالا کشیدن و توورفتگی های بسیار ریز است که با قرار دادن پایه های آن در اطراف جایی که آسیب دیده است قسمت آسیب دیده به صورت مکش بالا می آورد.

سایر مکنده ها

سایر روشها شامل استفاده از چسپ زنده با سری های فلزی مخصوص و یا حتی چسپ نواری پهت می باشد که بسته به نظر صافکار می تواند استفاده شود

دستگاه مکش در صافکاری پی دی آر pdr چه اهمیتی دارد:
دستگاه مکش و در کل مکنده ها به صافکار کمک می کند تا بدونه ضربه ورق را فرم کند اهمیت این موضوع در این است که ضربه زدن (علی الخصوص با ابزار سخت مانند چکش و مشتی و‌‌‌…) باعث کش آمدگی ورق و موج در ورق می شود که مکنده ها تا حدود این مشکل را حل کرده اند.

دستگاه مکش در مجموعه خدمات خودرویی تکنوروژ کرج

ما در مجموعه تکنوروژ کرج از تمام دستگاه های مکنده ها علی الخصوص مکنده های بادی برای فرم دهی به ورق استفاده می کنیم این دستگاه ها به ما کمک می کنند تا ضربه زدن مستقیم به ورق را به حداقل برسانیم و کیفیت حداکثری در انجام خدمات ترمیم ورق را به مشتریان داشته باشیم.

کار با دستگاه مکش صافماری چگونه است:

کار با دستگاه مکش در صافکاری پی دی آر کار پیچیده ای نیست در مرحله اول تکنسین ابتدا محل آسیب دیده را بررسی می کند و زاوایه ضربه به بدنه را مورد بررسی قرار می دهد

در مرحله بعد تکنسین باید بررسی نماید که بدنه در کدام قسمت تحت فشار قرار دارد ( برای نمونه ممکن است دوبل پشت ورق جم شده باشد و فشار روی دوبل پشتی باشد) در این صورت فشار باید از روی ورق برداشته یا حدالمقدور کم شود

در محله سوم تکنسین باید تشخیص دهد از چه نوع مکنده ای می تواند استفاده کند با توجه به  طی این سه مرحله تکنسین اقدام به کشیدن ورق با مکنده می کند.

مقاله پیشنهادی : مکانیک خودرو / تاریخ تولید باتری

نکات مهم در استفاده از مکنده در صافکاری پی دی ار

  1. در زمان استفاده از مکنده تکنسین باید مطمین باشد که ورق در جای فرو رفتگی تحت فشار نمی باشد چرا که در صورتی که ورق تحت فشار باشد صافکاری با مکش باعث آسیب بیشتر به ورق می شود
  2. انتخاب دستگاه مکش مناسب برای محل آسیب دیده: صافکار باید در انتخاب مکنده دقت کند چرا که استفاده از ابزار مکش نیاز به تخصص و تجربه دارد برای نمونه در فرورفتگی های با عمق زیاد استفاده از مکنده چسپی به هیچ عنوان تجویز نمی شود چرا که مکنده های چسپی بخش محدوی از ورق را مکش می کنند و موجب می شوند تا ورق در محل مکش آسیب ببیند در اینگونه مواقهع حتما باید از دستگاه مکش بادی استفاده کرد
  3. در قسمت های عریض بدنه ماشین مانند سقف خودرو صافکاری با مکش مناسب نیست و در صورت استفاده از آن نیاز به تخصص بالایی می باشد استفاده از صافکاری مکش در سقف خودرو باعث می شود تا فرو رفتگی در سطح ورق حرکت کند و به قسمت های سالم سقف خودرو آسیب برساند.

صافکاری با دستگاه مکش در کرج

مجموعه تکنوروژ با سالها سابقه در صافکاری با مکش و با بیش از 300 نمونه کاردر فضای مجازی و بیش از 500 نمونه کار در آرشیو مجموعه در خدمت مشتریان کرجی و تهرانی می باشد شما با ارسال عکس می توانید به صورت رایگان مشاوره و استعلام قیمت نماید شماره واتساپ 09125347336 صلواتی

نمونه  کار صافکاری با مکش

در اینجا می توانید نمونه کار با دستگاه مکش به صورت ویدیویی ببینید:

https://www.aparat.com/v/EJpwm

همچنین بصورت آنلاین نیز در پایین همین مقاله نمایش کنید. با تشکر

 

تفاوت صافکاری pdr با مکش با صافکاری سنتی

در صافکاری کلاسیک( سنتی) بیشتر از ضربه مستقیم برای ترمیم فرو رفتگی استفاده می شد مشکلی که در صافکاری سنتی پیش می امد این بود که محل فرو رفتگی بعد صافکاری دچار موج های بزرگی می شد بنابراین صافکار مجبور بود با مشتی و قالب تنه و یا با چکش افغانی موج های بوجود امده را صاف کند که این امر باعث می شد جای چکش روی ورق دیده شود اما در صافکاری پی دی آر با مکش صافکار می تواند با کمترین آسیب ورق را به حالت اولیه برگرداند هرچند مکنده ها به صورت کامل ورق را صاف نمی کند اما موجب می شود تا فلز به صورت کاملا اصولی فرم شود بعد از فرم شدن ورق تکنسین با سایر روشهای صافکاری اقدام به pdr  بدنه خودرو می کند.

مقاله پیشنهادی : صافکاری با میله‌های “PDR” پی دی آر

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

تلگرام
واتساپ
فسبوک
پینترست
ایمیل
چاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا